Apropå minnen...

Jag har haft en syskonhelg... Mina två yngsta bröder (nu 52 och 54), har jag inte sett på 40 år! Vi har inte vuxit upp ihop och det har sina randiga skäl att vi inte haft kontakt. Det är i vilket fall inte vi som undvikit varandra. Men nu har vi fått kontakt igen. Och det är såååå kul! Jag är storasyster! Till tre bröder... Hm. Jag vet ju inte vad som förväntas av en storasyster...
 
I fredags var vi på konsert. Yngsta brodern spelade piano, dragspel och munspel. Plus att han sjöng emellanåt. (Själv kan jag inte ta en ton. När barnen är små, sjunger jag ändå, men när de blir stora brukar de be mig vara tyst.) Konserten var riktigt bra och det var väldigt lyckat alltihop. (Allas respektive var också med.)
 
I lördags åt vi middag hela gänget. På ett hotell i stan. Väldigt god mat, men det var sekundärt. Längesedan jag skrattade så. Det hela blev så härligt dråpligt. I fyra timmar satt vi och babblade om allt och inget. Inga spända minuter. Bara positivt och kul.Dessutom måste jag ju tillägga att jag hade promenerat 15.000 steg på dagen! (Det var ett undantag. Jag har intagit soffläget igen.)
 
Jag får träna mig på att hålla mig uppe längre på nätterna igen. Det gick ju bra förr...
 
 
 

Kommentera här: